A tv-nézés és a suli! Nyomtatás

A túlzott tv nézést már korábban is kapcsolatba hozták egy sor negatív  egészségügyi és élettani hatással.  Sőt  a tv nézés oktató értéke is viták közé került. Ugyanis a tv-zés a házi feladatok elkészítésétől, a kreatív játékoktól illetve a korosztályos társakkal, szülőkkel töltött időből is elvehet.

Mind a gyermekkori, mind a serdülőkori túlzott TV nézés hosszú távú negatív eredményeket hozott egy új-zélandi 1000 főt átfogó vizsgálat megállapításai alapján. A vizsgálatot 26 éves korig folytatták, hogy a hosszútávú hátsokat is fel lehessen mérni.

Az 5-11 éves korosztálynál és az idősebbeknél is nőtt az iskola kvalifikáció nélkül elhagyásának illetve diploma nem megszerzésének esélye.

Vagyis a túlzott tv nézés iskoláskorban nem csak az adott életkorra hat ki, hanem szociális, gazdasági státus és jólét szempontjából is számos kedvezőtlen következménnyel jár.

A vizsgálat azt is megerősítette, hogy a tv előtt eltöltött órák oktatási, nevelési értéke csekély...

 

Arch Ped Ad M 2005:159